Domeny to nasza mocna strona.

Masz pytania? Napisz do nas! bok@domeno.pl

Pomoc

Poniżej znajdują się odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jeśli nie znalazłeś interesującej Cię informacji, skontaktuj się z nami.

Co zrobić by zarejestrować domenę?

Aby zarejestrować domenę za naszym pośrednictwem należy wypełnić formularz i stworzyć konto w naszym systemie. Proces rejestracji trwa zaledwie kilka minut. W przypadku nabywców indywidualnych należało będzie podać dane personalne – imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres e-mail oraz telefon kontaktowy. W przypadku rejestrowania domeny przez firmę dodatkowo należało będzie podać NIP firmy.

Jak rejestrować domeny zagraniczne?

Aby kupić adres internetowy o rozszerzeniu danego kraju (np. Niemiec, Francji, Włoch, etc.), należy skorzystać z naszej wyszukiwarki dostępności domen. Klikając w "POKAŻ WSZYSTKIE DOSTĘPNE ROZSZERZENIA" można przejść do panelu, w jakim należy zaznaczyć odpowiednie opcje (konkretne rozszerzenia), a następnie kliknąć "SPRAWDŹ DOSTĘPNOŚĆ"). Jeśli domeny, jakich szukacie są dostępne, można je zamawiać za pośrednictwem domeno.pl.
Przy unikalnym projekcie warto pomyśleć o zakupie nazwy z wieloma różnymi rozszerzeniami.

Czym jest delegacja i jak ją modyfikować?

Delegacja domeny to informacja, jaka jest niezbędna do prawidłowego działania adresu łączącego się z konkretnym serwerem na jakim umieszczona jest strona internetowa.
Aby zmienić delegacje domeny (adresy DNS) należy wejść do panelu klienta, a następnie wybrać zakładkę „MOJE DOMENY”, w dalszej kolejności uruchomić przycisk "Zmień DNS". Pojawią się okienka, w jakie należy wpisać parametry serwera otrzymane od dostawcy hostingu. Po wprowadzeniu danych należy kliknąć "Zmień" i na tym proces delegacji się kończy.
Uwaga: proces zmiany danych DNS dla domeny niekiedy może trwać nawet kilkanaście godzin, ten czas jest niezależny od domeno.pl.

Kody authinfo dla domeny

Kody authinfo domeny pozwalają na przeniesienie domeny do innego rejestratora (dysponenta). Aby przenieść domenę do domeno.pl użytkownik musi samodzielnie wystąpić do poprzedniego rejestratora o wydanie kodów authinfo dla danej domeny. W przypadku, gdy klient zechce przenieść domenę z domeno.pl do innego dostawcy, należy wystąpić do nas o wydanie kodów za pośrednictwem listu poleconego. W takim piśmie kierowanym na adres:
PodMłotek.pl Sp. z o.o.
ul. Opoczyńska 96
97-200 Tomaszów Mazowiecki
klient ma obowiązek podać swoje dane personalne użyte w formularzu podczas rejestracji konta użytkownika.

Czy będę abonentem domeny?

Nie ma dwóch takich samych domen, dlatego rejestrując konkretny adres każdy użytkownik może być pewien jej unikalności oraz tego, że będzie wyłącznym abonentem konkretnego adresu. Należy jednak pamiętać o odnawianiu usług, bowiem w przypadku braku płatności związanej z przedłużeniem okresu ważności adres domena może zostać zarejestrowana przez innego internautę.

Skąd będę wiedział o dacie ważności domeny?

Każdy użytkownik przed końcem okresu abonamentowego jest informowany przez domeno.pl (zgodnie z regulaminem) o zbliżającym się dniu, w jakim należy dokonać zapłaty na kolejny okres rozliczeniowy (standardowo trwa on rok). Po niespełnieniu obowiązku wynikającego z okresów rozliczeniowych i nie uregulowaniu należności względem operatora domena po wygaśnięciu okresu ważności jest zwalniana, w związku z czym może zostać zarejestrowana przez osoby trzecie.
Informację o dacie wygaśnięcia domeny znajdziesz w panelu klienta.

Ile mogę zarejestrować domen?

Ilość rejestrowanych za naszym pośrednictwem domen jest nieograniczona. Może to być zarówno tylko jeden adres internetowy, jak i tysiąc – wszystko zależy od Twoich potrzeb. Przy tym każdemu użytkownikowi domeno.pl gwarantujemy najwyższą jakość usług bez względu na ilość zamawianych domen.

Czy każdy może zarejestrować domenę?

Abonentem domeny może stać się każda osoba fizyczna, jaka ukończyła osiemnaście lat i posiada zdolności prawne lub też każdy podmiot gospodarczy (spółka z o. o., spółka cywilna, firma jednoosobowa, etc.). W każdym przypadku rejestrujący domenę będzie musiał podać stosowne dane umożliwiające przeprowadzenie procesu rejestracji domeny. Dodatkowo każdy abonent w dowolnej chwili ma prawo do aktualizacji (zmiany) istniejących danych.

Czy można zmienić nazwę istniejącej domeny?

Niestety nie można zmienić nazwy posiadanej domeny – z przyczyn technicznych nie jest to możliwe u żadnego rejestratora na świecie. Dlatego każdy użytkownik chcąc zmodyfikować domenę może jedynie nabyć nową opartą o pożądany ciąg znaków tworzący konkretną nazwę.